Kundeportalen
Elinett har egen kundeportal for tekniske henvendelser, der du som kunde må fylle ut nødvendig informasjon slik at vi får en effektiv saksbehandling.
I kundeportalen kan du finne ulike skjemaer for henvendelser som vil gå til riktig gruppering i Elinett når dem sendes inn til oss. Skjemaene er basert på om du representerer ett selskap eller er en privatperson. Skal du henvende deg på vegne av et selskap, må du først opprette bruker.
Typiske henvendelser som Elinett krever at du som kunde/selskap/installatør/prosjekterende fyller ut i kundeportalen vår:
- Forespørsel om tilknytning
- Henvendelse om pågående prosjekt
- Byggestrømskap
- Spenningssetting av ny installasjon
- Fra-tilkobling av eksisterende anlegg
- Dårlig spenningskvalitet
- Søknad om fellesføring
- Henting av materiell
- Varsling av jordfeil
Ved første gangs bruk må du opprette en bruker (privat bruker), deretter selskapsbruker (bedrift bruker). Her må du selv vurdere om du ønsker å bruke privat eller jobb epost, vår anbefaling er å benytte den eposten du er mest aktiv på for varsling om endring i saken blir sendt til eposten du oppgir. Første gang registering for selskapet må Elinett godkjenne (kan ta litt tid). Når den er godkjent vil du bli administrator for selskapet i kundeportalen der du kan invitere og godkjenne andre i ditt selskap. Når du er registrert som selskapsbruker, kan du sende inn henvendelsen og følge statusen i kundeportalen. Benytt veilederen nedenfor ved behov.
Generelle henvendelser, tips, samt åpning og lukking av HAN-port kan gjøres via vår nettside. Lenker til disse finner du under.