Strømbrudd
Informasjon om feil/avbrudd i forsyningsanlegg for strøm og fjernvarme.
Meld fra om feil eller strømbrudd:
Hverdager 0800 – 1530:
Tlf. 71 21 35 05
Utenfor arbeidstid/helgedager:
Tlf. 71 21 36 66
Hva gjør du dersom strømmen har gått?
Dersom strømmen har gått også hos naboen:
Sjekk om det er varslet strømutkobling for området der du bor. Strømutkobling kunngjøres i lokalavisen og øverst på denne siden. Dersom strømutkobling ikke er varslet, tyder det på feil i vårt nett.
Dersom strømmen har gått kun hos deg:
Kontroller dine elektriske anlegg:
- Sjekk om jordfeilbryteren har løst seg ut
- Sjekk om hovedsikring eller - bryter har løst seg ut.
- Sjekk eventuelt inntakssikringene (enkelte har de på annet sted i sikringsskapet)
- Sjekk om noen kurrsikringer har løst seg ut
- Ved feil på installasjonen, ta kontakt med din installatør.
Kompensasjon ved strømbrudd
Elinett har en kompensasjonsordning for sine kunder som opplever avbrudd i strømforsyningen som varer over 12 timer. Fra 01.01.2021 vil du som kunde automatisk få kompensasjon for strømbrudd. Les mer om dette her >>