Kompensasjon for langvarig strømbrudd etter uværet Amy
Uværet Amy rammet deler av strømnettet vårt hardt. Det oppsto skader både på høyspent- og lavspentnettet. Kunder som har vært uten strøm i mer enn 12 timer, enten i bolig eller fritidsbolig, vil motta kompensasjon fra Elinett. Denne kompensasjonen beregnes og utbetales automatisk via din nettleiefaktura.
Uværet Amy rammet deler av strømnettet vårt hardt. Det oppsto skader både på høyspent- og lavspentnettet, og mange opplevde også lokale skader, for eksempel at inntakskabelen på huset ble revet løs fra veggen. Det store omfanget av skader, kombinert med krevende værforhold, førte til at det tok lenger tid enn normalt å utbedre alle feilene. Som følge av dette var flere kunder uten strøm i betydelig lengre perioder enn det som regnes som vanlig, selv under dårlig vær.
Kompensasjon for strømkunder
Kunder som har vært uten strøm i mer enn 12 timer, enten i bolig eller fritidsbolig, vil motta kompensasjon. Denne kompensasjonen beregnes og utbetales automatisk gjennom nettleiefakturaen. Det vil ta noe tid å samle inn og kvalitetssikre alle nødvendige data, men kompensasjonen skal senest være utbetalt innen 12 uker etter at strømmen kom tilbake. I praksis vil kompensasjonsbeløpet bli trukket fra nettleien på fakturaen din.
Hva gjør du hvis du ikke mottar kompensasjon?
Dersom du ikke mottar automatisk kompensasjon innen utgangen av året, ber vi deg ta kontakt med oss.
Mer informasjon
Du kan lese mer om satsene for kompensasjon etter langvarige strømbrudd på nettsiden vår:
Elinett | Kompensasjon ved langvarige strømbrudd